Kiertokirje paikallisyhdistyksille toukokuussa 2017

Olemme jälleen jaksaneet pitkän talven ja pääsemme nauttimaan kesästä. Yritetään kerätä voimia auringosta, valosta ja läheisten kanssa olemisesta. Annetaan kesän toiveikkaan kuiskeen koskettaa sydäntämme!

Toimiston kesälomat

Liiton toimisto on lomien vuoksi suljettuna 3.7. - 28.7.2017.

Tänä aikana tehdään keskustoimistossa suursiivous ja muita tarpeellisia huoltotöitä.

Kirkkopäivät Turussa

Turun Valkonauha ry ja liitto ovat mukana Turun Kirkkopäivillä 19.- 21.5.2017. Lämmin kiitos turkulaisille jäsenille, jotka ovat lupautuneet päivystämään Logomossa olevalla Kirkkotorilla. Valkonauhan osasto on numero 45 ja Kirkkotori on avoinna 19. - 20.5.

Itsenäisyyspäivänä 2017 jaettavat valtiolliset kunniamerkit

Sosiaali- ja terveysministeriö pyytää toimittamaan ministeriöön kunniamerkkiehdotukset tulevana itsenäisyyspäivänä tapahtuvaa valtiollisten kunniamerkkien jakoa varten.

Ehdotusten tulee olla Suomen Valkonauhaliitossa 5.6.2017 mennessä, jotta ne ehditään toimittaa ajoissa ministeriöön.  Ohjeet ehdotusten tekemiseen löytyvät osoitteesta: http://stm.fi/kunniamerkit. Tutustumalla lomakkeisiin näette mitä tietoja tarvitaan ehdotusten tekemiseen. Yhdistysten ei tarvitse itse tehdä hakemuksia, riittää että toimitatte liiton toimistoon lomakkeissa vaadittavat tiedot esitetyistä henkilöistä. Suomen Valkonauhaliitosta lähtevät ehdotukset ministeriölle käsitellään liitossa ja lähetetään eteenpäin koosteena.

Syyspäivät ja sääntömääräinen syyskokous Mikkelissä 14. - 15.10.2017 sekä Mikkelin Valkonauha ry:n 110-vuotisjuhla

Syyspäivien yhteydessä vietämme Mikkelin Valkonauha ry:n 110-vuotisjuhlaa. Ohjelma toteutetaan kahdessa paikassa: Marjan huoneistohotellissa (Jääkärinkatu 8) ja Mikkelin upseerikerholla (Tarkkámpujankatu 1 B). Päiviä emännöi Mikkelin Valkonauha ry.

Järjestämme Helsingistä Mikkeliin yhteiskuljetuksen Seppälän Liikenteen tilausbussilla. Lähtö on lauantaina 14.10. kello 8.00 läheltä Kansallisteatteria Mikonkadun päästä tilausbussipysäkiltä. Paluu Helsinkiin on 15.10. noin klo 18.00.  Paluumatkalle lähdemme syyskokouksen jälkeen noin klo 15.00.

Majoitumme Huoneistohotelli Marjan tiloihin, osoite Jääkärinkatu 8, 50100 Mikkeli.

Marja Hämäläinen, Puhelin: 044 777 0676, Sähköposti: marja [a] huoneistohotellimarja [dot] fi

Hinta täysihoidolla on 90 €/henkilö.

Ilmoittautumiset pyydetään liiton toimistoon 6.10.2017 mennessä

puh. 09-1351 268.

ALUSTAVA OHJELMA 14.- 15.10.2017

Lauantai 14.10.2017

Klo 12.00 Saapuminen ja majoittuminen Marjan huoneistohotelliin sekä ruokailu

Klo 13.00 Perheneuvoja Eija Himasen luento ”Vapaaehtoistyön vaativuus ja jaksaminen”

Klo 14.30 Siirtyminen Upseerikerholle Mikkelin Valkonauha ry:n 110-vuotisjuhlaa varten

Klo 15.00 Mikkelin Valkonauha ry:n edustajat ottavat vastaan onnitteluja ja tervehdyksiä

Onnittelujen jälkeen esitellään yhdistyksen historiikki

Musiikkiesityksiä (Tuija Hakkarainen)

Klo 17.00 Juhlaillallinen Upseerikerholla

Siirtyminen majoituspaikkaan Marjan huoneistohotelliin, jossa iltapala.

Sunnuntai 15.10.2017

Klo 8.30 Aamupala

Klo 9.15 Lähtö kirkkoon, Mikkelin Valkonauhan jäsenet avustavat jumalanpalveluksessa

Klo 11.30 Lounas Marjan huoneistohotellissa

Klo 13.00 Suomen Valkonauhaliiton sääntömääräinen syyskokous

Klo 14.30 Lähtökahvi ja valmistautuminen kotimatkalle

Syyskokous on vaalikokous

Pyydämme lähettämään ehdotukset liiton varapuheenjohtajaksi, hallituksen varsinaisiksi jäseniksi ja henkilökohtaisiksi varajäseniksi 25.8.2017 mennessä. Ehdotukset tehdään yhdistyksille lähetetyillä lomakkeilla.

Syyskokouksessa 2017 ovat erovuorossa seuraavat henkilöt:

Liiton varapuheenjohtaja Hannele Nykänen, Kuopio

Anneli Klemetti, Helsinki (varsinainen jäsen)

Maria Nuutinen, Helsinki (varajäsen)

Liisa Ahonen, Mikkeli (varsinainen jäsen)

Maritta Pietilä-Holopainen, Oulu (varajäsen)

Päivi Pennanen, Turku (varsinainen jäsen)

Elli Martikainen, Lappeenranta (varajäsen)

Kenelläkään erovuorossa olevalla ei ole liiton sääntöjen 6 §:n (toimikausirajaus) perusteella estettä tulla uudelleen valituksi.

Valkonauhan rukoussunnuntai 24.9.2017

Liitosta on lähetetty kaikkiin luterilaisiin seurakuntiin huhtikuussa postitus, johon sisältyi 24.9. pyhäpäivään liittyvä saarnajuuri ja kolehtipyyntö. Samassa postituksessa lähetettiin Selvin päin kesään -kampanjamateriaali seurakuntien nuorisotyöntekijöille. Olisi hienoa jos tänäkin vuonna yhdistykset tekisivät rukoussunnuntaina yhteistyötä seurakuntien kanssa.

Syksyn seminaareista

Yhdistyksillä on mahdollisuus järjestää seminaareja yhteistyössä Agricola-opintokeskuksen kanssa. Liitto huolehtii kouluttajakuluista sekä ilmoituskuluista. Yksi seminaariehdotus on "RAKAS RÄMÄ, MUTTA OMA – Tarinoita päihteiden värittämistä perhetilanteista". Kouluttajaksi on lupautunut perheterapeutti Heidi Härkönen. Hänestä löytyy lisätietoa kotisivuilta Ohjausavain ja sähköpostia voi lähettää Heidille osoitteeseen heidi [a] ohjausavain [dot] fi [dot] Mikäli haluatte järjestää seminaarin, pyydämme olemaan yhteydessä liiton toimistoon niin voimme olla apuna tiedottamisessa ja järjestelyissä tarpeidenne mukaan.

Hämeenlinnan Valkonauha ry viettää 50-vuotisjuhlaa sunnuntaina 19.11.2017

Yhdistyksen juhla on Jukolan Lintukodossa, osoite Eeronkuja 5, 13500 Hämeenlinna. Juhla alkaa klo 12.00 jumalanpalveluksella, jossa saarnaa yhdistyksen puheenjohtaja Jaana Rusko-Laitinen.