Julistekilpailu koulukiusaamista vastaan

NUORET SUUNNITTELIVAT JULISTEEN KOULUKIUSAAMISTA VASTAAN

Suomen Valkonauhaliitto järjesti Helsingin Hietakummun ala-asteella kilpailun, jossa tehtävänä oli suunnitella juliste koulukiusaamista vastaan. Kilpailuaika oli maaliskuu 2019. Olemme kiitollisia, että saimme kilpailun toteuttamiseen mukaan useita Hietakummun ala-asteen luokanopettajia ja oppilaat tekivät kilpailutyöt oppitunneillaan. Saimme kilpailutöitä yli 20 kappaletta ja kaikki ovat hienosti ja paneutuen toteutettuja.  Kilpailussa oli kaksi sarjaa, toinen luokka-asteiden 1-3 ja toinen luokka-asteiden 4-6 oppilaille. Kilpailun ideoi FM Tuija Viestilä Suomen Valkonauhaliiton edustajana.

Kilpailun raatiin lupautuivat kasvatuksen ja koulutuksen apulaispormestari Pia Pakarinen Helsingin kaupungilta, nuorisotyön päällikkö Jenni Helenius Mannerheimin Lastensuojeluliitosta, kouluttaja Johanna Heikkinen Nuori Kirkko ry:stä, hahmotaideterapeutti Riitta Lindy Suomen Valkonauhaliitosta sekä koululaiset Sirja 11 vuotta ja Iiris 9 vuotta.

Kilpailuraati kokoontuu 3.5. ja tulemme esittelemään kilpailutöitä Valkonauha-lehdessä ja Valkonauhan maailmanliiton kongressin yhteydessä Helsingin Paasitornissa 10.-15.7.2019.

Lämmin kiitos kaikille osallistuneille ja opettajille kilpailun toteuttamisesta!