Paikallisyhdistykset

Helsingin Valkonauha - Vita Bandet i Helsingfors ry.

Perustettu 1905

Bulevardi 15 C 32

www.helsinginvalkonauha.fi

Esite

Työmuotoina hoidolliset ryhmät, kurssi- ja seminaaritoiminta sekä avustustoiminta.

Valkonauhasäätiö

Helsingin Valkonauha-Vita Bandet i Helsingfors ry joutui luopumaan Kauniaisissa Valkonauhantiellä toimineesta Emmauskodista vuonna 1978 ja myynnistä saaduista varoista muodostettiin Valkonauhasäätiö. Säätiön tarkoituksena on kristillisellä pohjalla edistää raittiita elämäntapoja sekä taloudellisesti tukea sen kaltaista työtä ja siten lisätä sosiaalista hyvinvointia ja turvallisuutta. Säätiön osoite on Bulevardi 15 C 32, 00120 Helsinki.

Hämeenlinnan Valkonauha ry.

Perustettu 1967

www.hameenlinnanvalkonauha.fi

Esite

Työmuotoina mm. vankilatyö Hämeenlinnan naisvankilassa, kummilapsitoiminta sekä lähetystyön tukeminen Pohjois-Espanjassa.

Kuopion Valkonauha ry.

Perustettu 1906

www.kuopionvalkonauha.fi

Esite

Työmuotoina seminaari- ja avustustoiminta. Yhdistys on mukana Kuopion Seudun Päihdepalvelusäätiön toiminnassa.

Kuopion Valkonauhan 110-vuotis-juhlaseminaarin luentoja 12.2.2016: (PowerPoint-muodossa)
Päihderiippuvuus – monimutkaista vai ei?
Voisiko yhteiskunnallisilla ratkaisuilla vaikuttaa päihderiippuvuuksiin?
Päihderiippuvuus kehittyy
Työyhteisön päihdepeli ja ryhmäinterventio
Kannabiksen käyttäjä kohtaa viranomaiskontrollin

Lappeenrannan Valkonauha ry.

Perustettu 1941

Esite

Työmuotoina vanhusten ystäväpalvelu sekä seminaaritoiminta. Yhdistys tekee monipuolista yhteistyötä Raittiuden Ystävät ry:n paikallisyhdistys YRITYS II:n kanssa.

Mikkelin Valkonauhayhdistys ry.

Perustettu 1907

Kotikulma

Porrassalmenkatu 59

50100 Mikkeli

www.mikkelinvalkonauha.fi

Esite

Työmuotoina seminaaritoiminta ja lapsiperheille suunnatut ryhmät, ystävä- ja sisarillat sekä myyjäiset. Kokoontumispaikka Kotikulma on matalan kynnyksen kohtaamispaikka. Yhdistys pitää pienimuotoista kirpputoria.

Oulun Valkonauha ry.

Perustettu 1906

www.oulunvalkonauha.fi

Esite

Työmuotoina seminaaritoiminta sekä vankilatyö ja toiminta syrjäytymisvaarassa olevien hyväksi yhteistyössä muiden järjestöjen kanssa.

Puheenjohtajana toimii Maritta Pietilä-Holopainen ja sihteerinä Tarja Heino. Tiedustelut: marittapietila [a] gmail [dot] com tai 0500-664477.

Suur-Helsingin Valkonauha ry.

Perustettu 1928

Fredrikinkatu 58 A 2

Esite

Yhdistys järjestää ryhmätoimintaa sekä ylläpitää naisten huoltokoti Liisankotia osoitteessa Luotsikatu 4 E, 00160 Helsinki, puh. (09) 7245 479. Suur-Helsingin Valkonauhan toiminnanjohtajana toimii Liisankodin johtaja Maria Nuutinen.

Tampereen Valkonauha ry.

Perustettu 1902

Satamakatu 16 D 79

www.tampereenvalkonauha.fi

Esite

Työmuotoina hoidollinen pienryhmätoiminta sekä seminaaritoiminta.

Turun Valkonauhayhdistys ry.

Perustettu 1896

Läntinen Pitkäkatu 33, 2.kerros

Lounatuulet Yhteisötalo ry

20100 Turku

www.turunvalkonauha.fi

Esite

Työmuotoina seminaari- ja pienryhmätoiminta.

Paikallisyhdistysten puheenjohtajien ja sihteereiden yhteystiedot saa liiton toimistosta p. 09-1351268 tai nina [dot] hurtamo [a] suomenvalkonauhaliitto [dot] fi [dot]

Helsingissä, Mikkelissä, Tampereella ja Turussa on paikallisella valkonauhayhdistyksellä omat toimitilat, muut käyttävät seurakuntien tai esim. NNKY:n tiloja tai kokoontuvat jäsenten kodeissa. Paikallisyhdistykset toimivat vapaaehtoisvoimin.